Thursday, April 2, 2009

Hari Persahabatan Antara Bangsa

hari ini adalah hari persahabatan antara banbsa. dan hari ini adalah satu hari yang amat penting untuk diperayakan oleh kerana di singapura, ada banyak orang bekerja dan bersekolah di sini dari luar negeri. hari ini, kita dapat mengungsi budaya kita dan pelajari budaya kaum-kaum lain. memahami budaya lain amat penting sekali kerana kita boleh bergaduh. kita pun mesti memberi lalu dan selalu memahami budaya-budaya lain. pada hari itu ada banyak aktiviti-aktiviti yang para pelajar boleh cuba. kami dapat mencuba makanan-makanan orang-orng cin,india,melayu dan orang barat. makanan yan tersedap pada saya ialah roti prata. memang sedap sekali.. roti canai adalah nama roti prata di malaysia. jadi kalau awak pergi ke malaysia, jangan panggil roti prata. panggil roti canai. mereka tidak akan paham apa itu prata. memang aneh sekali.. kami pun dapat mempelajari joget break dance. tarian ini datang dari united states of america. tarian ini memang susah untuk dipelajari kerana ia memerlukan banyak tenaga dan harus tangkas. rentak muziknya pun amat cepat sekali. Saya cuba menari tarian ini. Haii. Malunya saya. Ramai kawan-kawan saya ketwakan saya. Saya menjadi bahan ketawa orang ramai kerana saya ingin mencuba tarian itu. Untuk menamatkan hari, rakan-rakan saya dan saya bermain traditional melayu ia itu capteh.

1 comment: